טיפול בתביעות נזיקין בגן שעשועים וגני ילדים

גני שעשועים הם חלק בלתי נפרד מהילדות שלנו, הבגרות, ההורות ואפילו בגיל השלישי סבים וסבתות אוהבים לקחת את הנכדים לבילוי משותף בגינות הציבוריות ובמתקני השעשועים בגינות העיר. ברוב המקרים החוויה נשארת איתנו לכל החיים, אך בחלק מהמקרים החוויה הופכת בין רגע לסיוט. כאשר הילד/ה שלנו, חלילה, נחבל, נפגע או, נפצע במהלך משחק בגן, הכאב והסבל ואולי אף המוגבלות מלווים את כל המשפחה שנים רבות, ומצריכים הוצאות כספיות גבוהות לטיפולים, ניתוחים, שיקום וכו'.

 

 

משרדנו טיפל ומטפל בעשרות מקרים של תביעות נזקי גוף בגין פציעות בגני משחקים, מול עיריות, יצרני ומתקיני מתקני משחק, מכון התקנים, חברות אחראיות על אחזקת מתקנים וכו'.

ככל שיקירכם נפגע בעת שימוש באחד ממתקני המשחקים בגן, וברצונכם לקבל טיפול, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם עם המידע הרלוונטי בקשר לטיפול בתביעה.

מי אחראי לתחזק מתקני שעשועים וספורט?

כחלק מאיכות החיים, עיריות מקצות שטחים ציבוריים לטובת גנים ופארקים לשעשועים, מתקני ספורט, מדשאות וכו'. לאחר מכרז, העיריה שוכרת שירותים של חברה מייצרת ומתקינה, וחברה מתחזקת לטובת הקמה, תפעול ואחזקה שוטפת של המתקנים. בגני המשחק ניתן למצוא נדנדות, מתקני טיפוס עם סולמות וחבלים לעליה ולירידה, מגלשות ומדרגות, "קן לציפור" "עלה ורד" קרוסלה, מתקני נדנוד, גשרים, צינורות וחבלי טיפוס.

על פי הוראות תו תקן ישראלי 1498, מאושרים לשימוש מתקני משחק לאחר שנבדקה התקנתם ותקינותם ע"י נציג מכון התקנים. על החברה המתחזקת לבדוק את תקינות המתקנים אחת לחודש. אחת לשנה נבדקים המתקנים ע"י מעבדה מוסמכת ע"י מכון התקנים. אחת לשלוש שנים, נבדקים המתקנים על ידי מכון התקנים. כל הטיפול ותיקון מתקני משחק מבוצעים על פי תקן ישראלי 1498 ותקן ישראלי 1497 החל על מתקני ספורט.

תפקיד החברה המתחזקת לבדוק את המתקנים בשוטף ולבצע תיקונים של ליקויים המתגלים תוך כדי בדיקה שגרתית או על פי דיווח של מוקדי העיריה ופניות הציבור.

מה עושים במקרה של חבלה גופנית?

במידה ומדובר בפגיעה קלה, ניתן לפנות באופן עצמאי לקבלת טיפול רפואי. במידה והפגיעה חמורה, יש לפנות למוקד 101 מגן דוד, ולעקוב אחר ההנחיות. עם ההגעה למרכז הרפואי, יש לציין באופן ברור כיצד התרחש הארוע. מומלץ לתעד ולשמור כל חומר רפואי הקשור וכל הוצאה כספית הקשורה במשירין או בעקיפין לארוע הנזק.

האם מגיע לי פיצוי?

כל תלמיד במדינת ישראל הלומד במוסד חינוכי, מבוטח בביטוח תאונות אישיות תלמידים. הביטוח מקנה כיסוי 24 שעות 365 ימים בשנה. בנוסף, על פי פקודת הנזיקין, ישנם מקרים בהן ניתן למצוא קשר סיבתי בין האירוע התאונתי לבין הנזק שנגרם, ולתבוע פיצוי.

לבדיקת הזכאות לתבוע פיצוי, יש לפנות למשרדנו באמצעות טופס זה.